Powiadomienia

Wróć   FORUM EROTYCZNE - BEZTABU > Inne > Request - poszukuję, potrzebuję...
Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Link do wątku Wygląd
Old 29-09-13, 19:20   #1
Cantarella
Świntuszek
 
Zarejestrowany: Jun 2010
Postów: 64

Płeć: Kobieta
Gry planszowe
Hej,
może dziwne pytanie na to forum, ale zapytać nie zaszkodzi.

Czy ktoś tutaj gra w gry planszowe? Muszę w tym tygodniu kupić prezent dla siostry na urodziny i myślałam o jakiejś fajnej planszówce albo ewentualnie karciance na jesienne i zimowe wieczory.

Takie najbardziej oczywiste pozycje jak Monopoly, Scrabble, Chińczyk czy Warcaby to oczywiście znamy, więc nie wymieniajcie. Wiem, że jest dużo ciekawych gier, ale sama się nie orientuje w tym. Siostra lubi grać na komputerze w jakieś Cywilizacje i inne strategie albo gry fantasy, ja też mniej więcej ogarniam temat, więc myślałam o czymś w takich klimatach.

Dwa warunki:
- musi się dać fajnie pograć we dwie osoby
- gra nie może opierać się w dużej mierze na rozmowach, dyskusjach między graczami - siostra jest głuchoniema : (

Ktoś coś poradzi?
Cantarella jest offline  
Old 29-09-13, 19:38   #2
Stopper
Ocieracz
 
Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Warszawa
Postów: 196

Płeć: Mezczyzna
Bardzo mało grałem w planszówki i zawsze byłem dość wybredny. Gdybym grywał od czasu do czasu, bez wahania kupiłbym Dominion - bardzo fajna karcianka. Na początku rozgrywki w pewnym sensie losuje się zbiór zasad, dzięki czemu każda rozgrywka jest inna. Gra jest bardzo dynamiczna, emocjonująca i wymaga planowania. Z tego co pamiętam, komunikacji ustnej nie ma prawie wcale. Trzeba natomiast dobrze znać pisany język polski (lub angielski, jeśli zdecydujesz się na oryginalne wydanie), żeby zrozumieć karty/zasady, które wylosuje się na początku.
Stopper jest offline  
Old 29-09-13, 20:02   #3
Cantarella
Świntuszek
 
Zarejestrowany: Jun 2010
Postów: 64

Płeć: Kobieta
Nie no, z pisanym językiem problemu nie ma

Dzięki za propozycję. Poczytałam trochę na szybko o tym Dominionie i widzę, że ma sporo zwolenników, a gra wygląda ciekawie. Właśnie o coś takiego mi chodzi co daje duże możliwości przy umiarkowanej losowości. Do tego do gry jest sporo dodatków.

Z minusów to widzę, że podobno jedna rozgrywka trwa około 30 minut. Trochę mało...
Cantarella jest offline  
Old 30-09-13, 00:19   #4
daj_mi
SeksMistrz
 
Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: Warszawa
Postów: 4 366

Płeć: Kobieta
Polecam Kolejkę, ale raczej na 3-4 osoby, jest fajna rywalizacja
Pandemia też na 3-4 osoby, proste zasady, a trzeba się napracować, żeby wygrać.

Na dwie osoby z nieco skomplikowanymi zasadami (na pierwszy rzut oka, bo wszystko wyjaśnia sama plansza) jest fajne Rialto, mój ostatni zakup - jestem nim totalnie zachwycona i proponuję wszystkim gościom.

Carcassone jest proste, ale ma sporo dodatków - jeśli zamierzasz je dokupywać, to od drugiego już jest fajna zabawa. Samo Carcassone znudzi się Wam po 3-4 rozgrywce. Można grać w dowolną ilość osób.

Osadnicy z Catanu - fajny klasyk, proste zasady, na dwie osoby podkłada się sobie wzajemnie świnie na więcej już nieco więcej się dzieje.

Mój chłopak pewnie by polecił Puerto Rico, proste zasady, gra nawet dla rodzin z dziećmi, ale mnie jakoś nie urzekło.

Bardziej skomplikowana jest Cywilizacja, ale tu jedna rozgrywka to niemal 3 godziny :>

Klasycznie jest też Magia i Miecz, proste, ale gra się ze dwie godziny.

Ja jestem wielką fanką 51. Stanu, ale to gra dla koneserów planszówek moja ulubiona gra na dwie osoby, rozgrywka przy dobrej znajomości gry to wprawdzie "tylko" 40 minut, ale to 40 minut pełne walki, krwi i zaciętości na początku gra się nieco ciągnie i trwa ok. półtorej godziny, bo każda karta ma trochę inne znaczenie, z którym trzeba się po prostu obyć.

Wymieniać dalej?
daj_mi jest offline  
Old 30-09-13, 01:33   #5
Cantarella
Świntuszek
 
Zarejestrowany: Jun 2010
Postów: 64

Płeć: Kobieta
Dzięki przyjrzę się tym co wymieniłaś. Carcassonne już mamy i jest bardzo fajne, ale celuję w coś bardziej skomplikowanego.
Osadnicy z Catanu to wiem, że klasyk i nawet grałam w to lata temu, ale z tego co pamiętam to na dwóch średnio, poza tym gra jest mocno losowa, a tego chcę uniknąć.

Póki co najbardziej jestem przekonana do Cywilizacji, bo chyba pasuje do typu rozgrywki jakiego szukam i na pewno siostra by się ucieszyła (bo jak mówiłam lubi tę grę na komputerze), a to w końcu najważniejsze. Tylko nie wiem jak z grą we dwie osoby?

Może znasz takie gry jak Race for the Galaxy albo Agricola? Bo też się nad nimi zastanawiam. Podobno są bardzo skomplikowane na początku, ale jak się ogarnie zasady to dają mnóstwo frajdy.
Cantarella jest offline  
Old 30-09-13, 09:58   #6
daj_mi
SeksMistrz
 
Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: Warszawa
Postów: 4 366

Płeć: Kobieta
Cywilizacja jest dość skomplikowana, jak mówiłam - jedna rozgrywka to minimum trzy godziny, nie da się szybciej. Mimo to polecam, gra jest bardzo silnie strategiczna, trzeba myśleć.
Na dwie osoby bez problemu da się grać, i ja z chłopakiem grywamy, i on się z kumplem umawia na sesje 1 na 1.

Agricola mnie nie urzekła, ale mój facet z ekipą bardzo lubią
daj_mi jest offline  
Old 30-09-13, 17:15   #7
Dopefiend
Seksualnie Niewyżyty
 
Zarejestrowany: Aug 2012
Postów: 205

Płeć: Mezczyzna
Cytat:
Napisał daj_mi Zobacz post
Cywilizacja jest dość skomplikowana, jak mówiłam - jedna rozgrywka to minimum trzy godziny, nie da się szybciej. Mimo to polecam, gra jest bardzo silnie strategiczna, trzeba myśleć.
Na dwie osoby bez problemu da się grać, i ja z chłopakiem grywamy, i on się z kumplem umawia na sesje 1 na 1.

Agricola mnie nie urzekła, ale mój facet z ekipą bardzo lubią
Cywilizacja jest niestety chyba dość droga - 180 PLN? Ale pewnie warta swojej ceny.
Dopefiend jest offline  
Old 30-09-13, 23:56   #8
Cantarella
Świntuszek
 
Zarejestrowany: Jun 2010
Postów: 64

Płeć: Kobieta
Dziś cały dzień czytałam o tych grach i na 99% zdecyduję się na Cywilizację. Jutro muszę zamówić żeby do soboty przyszło.
W sumie tego Dominiona może też zaraz kupię to będzie coś na długie i krótkie sesje : p

Dzięki za pomoc daj_mi i Stopper.
Cantarella jest offline  
Old 01-10-13, 14:26   #9
daj_mi
SeksMistrz
 
Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: Warszawa
Postów: 4 366

Płeć: Kobieta
Cywilizacja jest zdecydowanie warta swojej ceny
daj_mi jest offline  
Old 03-06-14, 21:29   #10
Wuefista
Seksualnie Niewyżyty
 
Zarejestrowany: Apr 2014
Miasto: Aktualnie mieszkanie
Postów: 319

Płeć: Mezczyzna
Cytat:
Napisał daj_mi Zobacz post
Polecam Kolejkę, ale raczej na 3-4 osoby, jest fajna rywalizacja
Pandemia też na 3-4 osoby, proste zasady, a trzeba się napracować, żeby wygrać.

Na dwie osoby z nieco skomplikowanymi zasadami (na pierwszy rzut oka, bo wszystko wyjaśnia sama plansza) jest fajne Rialto, mój ostatni zakup - jestem nim totalnie zachwycona i proponuję wszystkim gościom.

Carcassone jest proste, ale ma sporo dodatków - jeśli zamierzasz je dokupywać, to od drugiego już jest fajna zabawa. Samo Carcassone znudzi się Wam po 3-4 rozgrywce. Można grać w dowolną ilość osób.

Osadnicy z Catanu - fajny klasyk, proste zasady, na dwie osoby podkłada się sobie wzajemnie świnie na więcej już nieco więcej się dzieje.

Mój chłopak pewnie by polecił Puerto Rico, proste zasady, gra nawet dla rodzin z dziećmi, ale mnie jakoś nie urzekło.

Bardziej skomplikowana jest Cywilizacja, ale tu jedna rozgrywka to niemal 3 godziny :>

Klasycznie jest też Magia i Miecz, proste, ale gra się ze dwie godziny.

Ja jestem wielką fanką 51. Stanu, ale to gra dla koneserów planszówek moja ulubiona gra na dwie osoby, rozgrywka przy dobrej znajomości gry to wprawdzie "tylko" 40 minut, ale to 40 minut pełne walki, krwi i zaciętości na początku gra się nieco ciągnie i trwa ok. półtorej godziny, bo każda karta ma trochę inne znaczenie, z którym trzeba się po prostu obyć.

Wymieniać dalej?
Mogę też polecić Kolejkę, jak również Sabotażystów i jeszcze parę innych fajnych, których... tytułów nie pamiętam
Wuefista jest offline  
Old 04-06-14, 14:04   #11
daj_mi
SeksMistrz
 
Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: Warszawa
Postów: 4 366

Płeć: Kobieta
Osadnicy z Catanu - jeśli będziecie kupować, a nie lubicie zbytniej losowości w grach, to kupcie dodatek "Na podbój Europy". To samodzielna gra (nie trzeba mieć oryginalnych osadników), o niebo lepsza od podstawy - czynnik losowości ograniczony do minimum, o wiele lepsza mechanika, dużo więcej satysfakcji z gry.
daj_mi jest offline  
Old 26-07-14, 21:47   #12
J.S. Junior
Świętoszek
 
Zarejestrowany: Jul 2014
Postów: 16

Płeć: Mezczyzna
Jeżeli siostra ma wiele kolegów koleżanek polecam grę Munchkin - Świetna gra, dająca naprawdę dużo zabawy. Sam bardzo lubię do niej wracać, choć 1 raz miałem okazję zagrać w górach, w schronisku zaproszony przez pewną rodzinkę, która sobie grała
J.S. Junior jest offline  
Zamknięty Temat
Wróć   FORUM EROTYCZNE - BEZTABU > Inne > Request - poszukuję, potrzebuję...

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
UśmieszkiOn
[IMG] kod jest On
HTML kod jest Off

Skocz do forum

--


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:28.
   Archiwum