FORUM EROTYCZNE - BEZTABU

FORUM EROTYCZNE - BEZTABU (http://beztabu.com/index.php)
-   Antykoncepcja (http://beztabu.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Drętwienie ciała - efekt uboczny stosowania tabletek? (http://beztabu.com/showthread.php?t=18845)

Ms.Madzia 29-10-09 07:55

Drętwienie ciała - efekt uboczny stosowania tabletek?
 
Hej!

Wczoraj stało się ze mną coś dziwnego, a mianowicie oglądałam sobie film na laptopie, kiedy nagle poczułam się dziwnie, zaczęła boleć mnie głowa, miałam jakieś takie nieskoordynowane ruchy, więc odłożyłam komputer.

Ból głowy narastał, leżałam sobie spokojnie, mój partner otworzył lekko okno, żeby wpuścić świeże powietrze. Nagle poczułam jak zaczyna drętwieć mi palec w lewej ręce, po czy wszystko rozprzestrzeniło się na całą dłoń. Uczucie jakby ktoś dał mi znieczulenie, dłoń mogłam tylko lekko zgiąć. Po dłuższej chwili drętwienie zaczęło mijać, ale tak jakby "przerzuciło" na twarz. Zaczęła mi drętwieć najpierw warga, potem powierzchnia pod okiem, język, dziąsła.

Bardzo się wystraszyłam. Dlatego też proszę o pomoc w zdiagnozowaniu co się mogło tak na prawdę stać? Może ktoś z was miał już takie doświadczenie. Czy to drętwienie może być spowodowane braniem tabletek (biorę je już od ok. roku). Dodam, że od około 3 dni biorę tabletki Ginjal na pęcherz, pije dużo wody z cytryną, soki z żurawiny. Może to miało jakiś wpływ?

Jeżeli nie to do jakiego lekarza się udać?
Jeżeli na forum jest jakiś lekarz proszę o pomoc. Aktualnie jestem na studiach w innym mieście i mam bardzo utrudnioną pomoc medyczną.

Kata 29-10-09 08:23

Ja bym poszła na początek do lekarza pierwszego kontaktu.

Jeśli chodzi o związek z tabletkami, to takie drętwienie odrobinkę kojarzy mi się z zakrzepicą, jesteś pewna, że nie było jakichś przeciwwskazań zdrowotnych do brania tabletek?

A lekarza na forum nie ma prawie z pewnością.

Hagath 29-10-09 09:39

Nawet, jeśli to nie od tabletek, to i tak śmierdzi mi ta sytuacja zaburzeniami w układzie krążenia. To z kolei jest przeciwwskazaniem do brania hormonów. Odstaw pigułki i jak najszybciej zgłoś się do lekarza rodzinnego - on zdecyduje, co dalej.

evika 29-10-09 10:30

A z kręgosłupem wszystko w porządku?? Takie drętwienie może mieć rózne przyczyny. Poradź sie lekarza, i to mądrego, bo tego rodzaju objawów nie należy lekcewazyć

Ms.Madzia 29-10-09 11:33

Też właśnie pierwsza moja myśl to była zakrzepica czy coś podobnego. Niestety mój lekarz rodzinny to ostatnia osoba, która mi pomoże, jak ostatnio u niego byłam po coś na pęcherzy to nawet mnie nie zbadał, o nic nie spytał tylko przepisał antybiotyk, który w konsekwencji okazał się antybiotykiem na uszy... :/ Oczywiście do lekarza pójdę, tylko tak jak napisałam nie za bardzo wiem jak, bo wracam tylko na weekend do domu.

Może powinnam iść do ginekologa? Tabletki były "chyba" dobrze dobrane, mówię chyba, bo niestety badań nikt mi nie zrobił, tylko wywiad lekarski.

Może jest to spowodowane większym wysiłkiem bo zaczęłam trenować, albo cytryna wypłukała jonu magnezu z organizmu.. ?

Z kręgosłupem wszystko w porządku.

curious 29-10-09 11:46

Cytat:

Napisał Ms.Madzia (Post 417772)
Tabletki były "chyba" dobrze dobrane, mówię chyba, bo niestety badań nikt mi nie zrobił, tylko wywiad lekarski.

No to nie wystarczy niestety, powinnaś mieć zrobione badania.
Ja nie biorę tabletek, tylko krążek, ale działa na tej samej zasadzie, bo tak samo jak tabletki zawiera hormony i na mojej ulotce jest napisane, że w przypadku drętwienia powinnam natychmiast krążek wyjąć, więc analogicznie Ty powinnaś chyba odstawić tabletki. Postaraj się iść do lekarza jak tylko będziesz mogła, bo z krążeniem nie ma żartów.

Ms.Madzia 29-10-09 12:21

Niestety to mnie denerwuje w naszej kochanej służbie zdrowia, że np. byłam u 3 lekarzy, żaden badań mi nie zrobił. Po 2. lekarze rodzinni przynajmniej u mnie się nie znają na niczym, po 3. żeby u mnie umówić się do ginekologa muszę czekać 3 miesiące..

adziolina 29-10-09 12:27

ja miałam podobne objawy drętwienia jakieś parenaście lat temu, wtedy jeszcze nie brałam tabletek, ale po badaniach okazało się, że miałam dość wysokie skoki ciśnienia, ale kolejne badania wykazały, że potrzebuje okularów. Ponieważ za bardzo wytężałam wzrok. Od momentu kiedy noszę okulary/soczewki takiego problemu nie mam. więc może to być też przyczyna, no ale bez badań się nie obejdzie.

Hagath 29-10-09 12:27

Znajdź sobie jakąś lepszą przychodnię w tym mieście, w którym spędzasz większość tygodnia i przepisz się tam. Popytaj znajomych, odwiedzaj przychodnie i pytaj o terminy oczekiwania na wizytę - na pewno znajdziesz coś lepszego niż dotychczas.

curious 29-10-09 12:29

Cytat:

Napisał Ms.Madzia (Post 417781)
lekarze rodzinni przynajmniej u mnie się nie znają na niczym

U mnie jest dokładnie tak samo, na szczęście ginekologa mam w porządku, bardzo dba o badania. A może wlaśnie tam gdzie studiujesz udałoby się znaleźć dobrego lekarza? Możesz przenieść kartę ze swojej dotychczasowej przychodni.

Gurgun 29-10-09 13:16

Madzia, to od tabletek. Drętwienie jest efektem gęstnienia krwi. Nie oznacza to jeszcze zakrzepicy ale może się nią skończyć. Odstaw tabletki i idź do ginekologa - powinien coś dać na rozrzedzenie krwi. Tak było przynajmniej w przypadku mojej partnerki, która jak się okazało, brać tabletek nie może.

A do ginekologa może idź prywatnie, żeby nie czekać.

Ms.Madzia 29-10-09 13:30

W sobotę jadę do domu, więc w poniedziałek wybiorę się do lekarza rodzinnego. Tabletki już dzisiaj odstawiam, bo nie ma z tym żartów. W następnym tygodniu pójdę do ginekologa prywatnie najprawdopodobniej, najgorsze jest to, że w ogóle nie orientuje się tutaj w lekarzach.(Wrocław) Spróbuje popytać. Z przeniesieniem karty to chyba dobry pomysł, wie ktoś jak przebiega taka procedura?

Hej, od razu przepraszam, za pisanie kolejnego posta, mogłam edytować poprzedniego, ale wtedy pewnie nikt by już tu nie zajrzał, a może kiedyś moja odpowiedź komuś pomoże.

Byłam dzisiaj prywatnie u lekarza, powiedziałam co i jak i rzeczywiście Pani doktor powiedziała, że dobrze, że odstawiłam tabletki, zleciła mi serię badań krwi:

*morfologia krwi 8-parametrowa
*aminotransferaza asparaginianowa
* aminotransferaza alaninowa
* bilirubina całkowita
*glukoza
*próby wątrobowe
* APTT, CPR
* sód, potas, wapń, magnez.

Do tego powiedziała, żebym poszła na konsultację do neurologa.
Przyznała mi rację, że może to wszystko być spowodowane wypłukaniem jonów, czy zaburzeniem w elektrolitach przez to, że dużo piłam.

Do tego dostałam furagin standardowo i globulki dopochwowe.

Zastanawiam się tylko czy mając skierowanie z Wrocławia zrobią mi u mnie w mieście te badania za darmo..

Mam nadzieję bo prywatnie to raczej mnie nie stać.

Kata 30-10-09 15:13

Cytat:

Napisał Ms.Madzia (Post 418159)
Zastanawiam się tylko czy mając skierowanie z Wrocławia zrobią mi u mnie w mieście te badania za darmo..

Chyba nie ma czegoś takiego jak rejonizacja (?). Moim zdaniem powinni zrobić badania, fundusze na służbę zdrowia i tak pochodzą z tego samego miejsca.

Ms.Madzia 30-10-09 15:21

Kata no własnie zapytałam z ciekawości Pani ginekolog i powiedziała mi coś co średnio zrozumiałam, ale na moje chodziło o to, że będę i tak musiała zapłacić... Ale może faktycznie zobaczę. Po za tym w poniedziałek idę do lekarza pierwszego kontaktu po zaświadczenie więc może zapytam czy może mi sam wypisać takie skierowanie jak to z Wrocławia. Może mi coś takiego wypisze..

Co do rejonizacji to chyba nie zrozumiałam.. chodzi o moją teorię wypłukania jonów? Czy myśląc logicznie o to, że nie da się balansu tych jonów przywrócić (rejonizacja)? ..

Kata 30-10-09 15:25

Nie, nie :) Z tą rejonizacją chodziło mi o słowo pochodzące od słowa "rejon" - nawiązywałam do tego, że chyba nie ma takiej zasady, która nakazywałaby wykonywać badania ze skierowania tylko w tym samym mieście i nigdzie dalej. Moja koleżanka przykładowo jeździła na badania do innego miasta i nie miała problemów ze skierowaniem.
Skojarzenie z jonami było niefortunne :)

Ms.Madzia 30-10-09 15:31

Aaaa już rozumiem :P Heh, rzeczywiście niefortunne skojarzenie.

Zastanawiam się natomiast jak z tym neurologiem, niestety konsultacja tutaj kosztowałaby mnie też ok 70 zł. Więc może zapytam lekarza pierwszego kontaktu czy nie mógłby mnie skierować. Albo zapisze się tutaj do przychodni i wtedy poproszę o skierowanie.

Już nie mówiąc o tym, że mam później przyjść z wynikami znowu prywatnie i zapłacić za cytologię i usg dopochwowe.. kolejne 110 zł..

Wiadomo studentowi zawsze wiatr w oczy.

Kata 30-10-09 15:46

Spróbuj wszystko załatwić w publicznej przychodni. Wiem, że prywatnie jest szybciej, ale cóż... w naszej sytuacji trzeba możliwie oszczędzać ;)


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:55.

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.